ໄພພິບັດນໍ້າຖ້ວມປີນີ້ອາດກະທົບປີທ່ອງທ່ຽວລາວບໍ່ບັນລຸຕາມຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້

ສະພາບນໍ້າຖ້ວມ ທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ທຸກແຂວງ ໃນທົ່ວປະເທດເຮົາ ໃນໄລຍະລະດູຝົນປີນີ້ ເຮັດໃຫ້ສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ພື້ນຖານໂຄງລ່າງດ້ານການ ທ່ອງທ່ຽວຫລາຍແຫ່ງໄດ້ຮັບຄວາມເສຍຫາຍ ເຊິ່ງກາຍເປັນອຸປະສັກ ຫລື ສິ່ງທ້າທາຍອັນສຳຄັນໜຶ່ງ ທີ່ຈະສົ່ງຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ ການດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດ ທີ່ຈະເຂົ້າມາທ່ອງທ່ຽວລາວ ໃຫ້ບັນລຸຕົວເລກ 5 ລ້ານເທື່ອຄົນ ຕາມທີ່ກະຊວງ ຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ໄດ້ວາງຄາດໝາຍເອົາໄວ້.

ທ່ານ ບໍ່ແສງຄໍາ ວົງດາລາ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະ ນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ສຳພາດ ໃນໂອກາດເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ ລັດຖະບານເປີດກ້ວາງ ຄັ້ງທີ II ປີ 2018 ທີ່ຖືກຈັດຂຶ້ນຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 17-18 ກັນຍາ 2018 ນີ້ວ່າ: ປັດຈຸບັນ ບັນ ດາສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວ ທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມເສຍຫາຍ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ແມ່ນຍັງບໍ່ທັນ ສາມາດ ເກັບກຳ ຂໍ້ມູນລະອຽດໄດ້ເທື່ອ ເນື່ອງຈາກບາງທ້ອງຖິ່ນ ຍັງປະສົບກັບນໍ້າຖ້ວມຢູ່ ແຕ່ທາງກະຊວງ ກໍ່ໄດ້ອອກແຈ້ງການ ເຖິງຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງປະຈຳ ແຕ່ລະທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ເລັ່ງເກັບກຳຂໍ້ມູນຜົນເສຍຫາຍ ດ້ານການທ່ອງທ່ຽວທ່ຽວຢ່າງລະອຽດ ເພື່ອລັດຖະບານ ຈະໄດ້ກຳນົດແຜນຟື້ນຟູ ໃຫ້ໄວເທົ່າທີ່ຈະໄວໄດ້, ສ່ວນໂຄງການ ທີ່ກ່ຽວພັນກັບການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ການທ່ອງທ່ຽວ ທີ່ໄດ້ເລີ່ມດຳເນີນ ການມາແລ້ວນັ້ນ, ບ່ອນໃດທີ່ນໍ້າຖ້ວມແມ່ນໃຫ້ຢຸດເຊົາ ໄລຍະໜຶ່ງກ່ອນ ຈົນກ່ວານໍ້າຈະບົກແຫ້ງດີແລ້ວ ຈຶ່ງຄ່ອຍໃຫ້ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕໍ່ໄປ ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸຕາມແຜນການທີ່ໄດ້ວາງໄວ້.
ທ່ານ ບໍ່ແສງຄໍາ ວົງດາລາ ໃຫ້ຮູ້ຕື່ມວ່າ: ໃນໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ 2018 ມີນັກທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດ ເ ຂົ້າມາທ່ອງທ່ຽວລາວ 2 ລ້ານ 1 ແສນກ່ວາຄົນ, ເຊິ່ງເພີ່ມຂຶ້ນ 6% ເມື່ອທຽບ ໃສ່ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີ 2017, ແຕ່ເນື່ອງຈາກ ໃນໄລຍະ 6 ເດືອນທ້າຍປີ 2018 ນີ້ ບັນດາ ແຂວງໃນທົ່ວປະເທດ ຕ້ອງປະສົບກັບໄພນໍ້າຖ້ວມຢ່າງໜັກໜ່ວງ, ຈຶ່ງອາດຈະສົ່ງຜົນກະທົບ ຕໍ່ການດຶງດູດນັກ ທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດເຂົ້າມາລາວ ໃຫ້ໄດ້ຕາມທີ່ວາງຄາດໝາຍໄວ້ ສຳລັບປີທ່ອງທ່ຽວລາວ 2018 ນີ້. ດ້ວຍເຫດນີ້, ໃນໄລຍະທ້າຍປີນີ້ ກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ຈຶ່ງຈະໄດ້ດຳເນີນ ຫລາຍມາດຕະການ ເພື່ອຊ່ວຍກະຕຸ້ນເຮັດໃຫ້ນັກທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດ ເຂົ້າມາທ່ອງທ່ຽວລາວ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ ເປັນຕົ້ນ: ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງບັນດາກິດຈະກຳສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວ ຢູ່ທັງຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ຕາມແຜນທີ່ກຳນົດໄວ້ໃຫ້ຄົບ, ສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມພາກເອກະຊົນໃຫ້ປັບປຸງ ແລະ ກໍ່ສ້າງພື້ນ ຖານໂຄງລ່າງຮັບໃຊ້ ການທ່ອງທ່ຽວໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ, ສືບຕໍ່ໂຄສະນາກ່ຽວກັບການທ່ອງ ທ່ຽວລາວ ຜ່ານສື່ມວນຊົນ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນກ່ວາເກົ່າ ແລະ ອື່ນໆ.